УРОК З МІННОЇ БЕЗПЕКИ

Навчання учнів / учениць питанням мінної безпеки – надважливе завдання вчителя соціальної і здоров’язбережувальної освітньої галузі.

Війна в Україні має тяжкі наслідки, серед яких – забруднення територій вибухонебезпечними предметами. Третина територій країни заміновано або забруднено рештками техніки та зброї, і це найбільші показники у світі. Ліси, поля, водойми, вулиці, будинки, узбіччя доріг, де велися бойові дії, деокуповані території є потенційно небезпечними для життя.

Розмінування та знешкодження вибухонебезпечних предметів триватиме багато років. І весь цей час потрібна системна мінна просвіта учасників освітнього процесу. І дорослим, і дітям потрібно знати правила мінної безпеки. Серед них:

  • як розпізнавати вибухонебезпечні предмети;
  • як відрізняти попереджувальні знаки;
  • правила поведінки, якщо знайшов можливий вибухонебезпечний предмет.

Теми мінної безпеки стали складовими змісту інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека та добробут».  

Проведення Уроку мінної безпеки 4 квітня 2025 року – час 15-хвилиної уваги педагогів кожному учневі / учениці, щоб черговий раз здійснити навчальну діяльність з питань убезпечення власного життя і здоров’я в умовах зіткнення з вибухонебезпечними предметами.

Як радить дитяча психологиня Світлана Ройз (онлайн-курс «Як навчати дітей мінної безпеки»), на навчальному занятті з мінної безпеки мають бути розкриті три обов’язкових компоненти:

  • голова – конкретна інформація, яку потрібно опрацювати;
  • серце – все, що викликає емоційний відгук: приклади, історії, слайди, відеоресурси та елементи взаємодії учнів: дискусії, міркування, рефлексії;
  • руки – конкретні дії, які виконаємо з учнями/ученицями: ігри, вправи, поробки.

Важливо обговорити з учнями / ученицями, як саме діти будуть використовувати отримані знання, як вони вплинуть на їхнє життя, чи вийде їх комусь передати. І лише за готовності упровадити ці три компоненти можна розпочати урок.

На допомогу вчителям пропонуємо матеріали для проведення уроку з мінної безпеки.

Матеріал створено освітньою експерткою соціальної та здоровʼязбережувальної освітньої галузі Валентиною Успенською у межах заходів ЮНЕСКО з підтримки професійного розвитку вчителів в Україні за фінансової підтримки Global Partnership for Education (GPE) громадською спілкою «Освіторія» у співпраці з Міністерством освіти і науки України. Ідеї та погляди автора не обов'язково збігаються з офіційною позицією ЮНЕСКО та/або GPE.  









Популярні дописи з цього блогу

Здоров'я, безпека та добробут

Навчання та перевірка знань посадових осіб закладів освіти області з питань ОП та БЖД

Методична скарбничка педагога СЗОГ: навчання на засадах розвитку життєвих навичок